Veel gestelde vragen

1. Hoe lang gaat het verzenden duren?
2. Hoe zeker ben ik ervan dat ik een betaald product ook geleverd krijg?
3. Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
4. Ik heb besteld en betaald. Kan ik de verzending op Internet volgen?
5. Hoe komt het dat deze brievenbussen zo veel goedkoper zijn de andere?
6. Is de kwaliteit vergelijkbaar met brievenbussen van andere merken?
7. Mijn brievenbus begint dof te worden. Is er iets mis?
8. Hoe roestvrij is roestvrij staal?
9. Kan er ook onder rembours worden geleverd?
10. Ik ben een sleutel van de brievenbus verloren. Kan ik er een bijbestellen?
11. Ik wil eerst een brievenbus zelf zien voor ik er een bestel. Kan dat?
12. Kunnen er ook andere maten of modellen geleverd worden?
13. Kunt U ook naar het buitenland verzenden?
14. Kan mijn naam, huisnummer of (bedrijfs-)logo op de brievenbus worden gegraveerd?
15. Ik heb een bedrijf. Krijg ik een factuur zodat ik de aanschafkosten en BTW kan verrekenen?
16. Hoe is de bestelprocedure bij een gegraveerde brievenbus?
17. Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een brievenbus bestellen en afgeleverd krijgen?



===================================================================================

1. Hoe lang gaat het verzenden duren?
Meestal duurt een verzending 1 tot 2 dagen. De reguliere verzenddagen zijn dinsdag (afleveren woensdag) en vrijdag (afleveren maandag). U krijgt een verzendcode waarmee U zelf op Internet de status van de verzending kunt volgen. Heeft u al een pakketcode, klik dan HIER om de voortgang van de verzending te bekijken.
Uw brievenbus moet in elk geval binnen 3 werkdagen geleverd zijn. Is dit niet zo, neem dan direct contact met ons op.

2. Hoe zeker ben ik ervan dat ik een betaald product ook geleverd krijg?
Helaas wordt er via Internet niet altijd eerlijk gehandeld. MAILBOXONLINE hanteert eerlijke en duidelijke aankoopafspraken. U doet bijvoorbeeld niet anoniem zaken of met een onbekend 06-nummer: alle gegevens vindt u bij “Contact”. U kunt deze gegevens controleren in bv. telefoongids of u kunt contact opnemen met de Kamer van Koophandel.
U kunt bij ons met IDEAL betalen: dat betekent dat wij een bankverbinding hebben, en dus bekend zijn bij de bank als bonafide klant.
Wilt U toch liever contant betalen? Natuurlijk kunt u een afspraak maken) en het product direct meenemen.
Ook kunt U de hangende brievenbussen via rembours bestellen (betalen aan de postbode) : zie bij "bestellen". Hiervoor zijn wel extra rembours-kosten verschuldigd.
Of kijkt U eens bij de lijst van adressen waar de MAILBOXONLINE-brievenbussen staan of hangen... Dat bewijst toch dat u zaken doet met een bonafide firma! Klik HIER voor de lijst van adressen.

3. Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Bent U niet tevreden, dan kunt u het product binnen 14 dagen onbeschadigd en in de originele verpakking terugsturen. U krijgt dan zonder discussie het aankoopbedrag terug. Dit geldt echter niet voor afgeprijsde artikelen of voor artikelen met een persoonlijke opdruk. U kunt ook eerst vooraf contact opnemen: misschien kunnen we het probleem ook zo oplossen.

4. Ik heb besteld en betaald. Kan ik de verzending op Internet volgen?
Na verzending ontvangt u van ons een pakketcode, zodat u de voortgang van de verzending kunt volgen.
Wij versturen hangende brievenbussen met POSTNL en staande brievenbussen met DPD. Meestal verzenden wij op dinsdag en op donderdag.

5. Hoe komt het dat deze brievenbussen zo veel goedkoper zijn de andere?
Deze brievenbussen worden door MAILBOXONLINE zelf geïmporteerd, opgeslagen en gedistribueerd, zonder dat er sprake is van tussenhandel of welke andere opslagen dan ook. Dat maakt dat de kosten lager zijn. Het zijn echter “partijen”, dat wil zeggen vooraf bestelde hoeveelheden, dus OP = OP. Voor de duidelijkheid: dit zijn regulier geïmporteerde artikelen waarvoor de normale invoerrechten en BTW zijn betaald.

6. Is de kwaliteit vergelijkbaar met de brievenbussen van andere merken?
De materiaalkwaliteit van deze brievenbussen is staaltype “AISI 304” (roestvrij staal); de staaldikte is 0,8 mm. Staaltype 304 wordt door vrijwel alle fabrikanten gebruikt voor roestvrijstalen brievenbussen met een dikte tussen 0,5 en 0,8 mm. Staaltype 304 is legering van ongeveer 74% staal, 18% chroom en 8% nikkel. Hierdoor is een absolute roestvrije samenstelling gegarandeerd. Wilt u meer informatie over dit staaltype, kijk dan bij www.corrosiehelpdesk.nl .

7. Mijn brievenbus begint dof te worden. Is er iets mis?
Uw brievenbus hangt of staat waarschijnlijk in weer en wind, waardoor het materiaal op den duur doffer lijkt te worden. Even oppoetsen met een zachte doek met babyolie of siliconenspray doet uw brievenbus weer als nieuw glanzen (met name babyolie geeft een prachtige satijnen glans) en er wordt een beschermende laag gevormd. Roestvrij staal van staaltype 304 zal niet of nauwelijks blijvend doffer worden, maar af en toe met siliconenspray behandelen is wel nodig; zo voorkomt u dat “het weer” in het materiaal komt.
U kunt ook bij DHZ-zaken of Action een RVS-spray kopen, die uw brievenbus weer zullen doen glanzen.

8. Hoe roestvrij is roestvrij staal?
Roestvrij staal is echt roestvrij, dus zal nooit roesten. De samenstelling is zodanig dat het chroom- en nikkelgehalte een roestneiging van het ijzer doet voorkomen. Roestvrij staal bevat een filmcoating, dat afstotend werkt voor zuurstof en daardoor roestwerking uitsluit. Uw RVS-gootsteen is het beste bewijs dat RVS ook echt RVS is! Over roest en RVS vindt u meer interessante gegevens bij www.corrosiehelpdesk.nl

9. Kan er ook onder rembours worden geleverd?
Ja zeker, U betaalt dan echter een toeslag voor rembourskosten van EUR 12,95. Let op! Alleen de hangende modellen kunnen onder rembours worden geleverd; de staande modellen zijn zo groot dat deze met een speciale vervoerder worden afgeleverd, die geen remboursservice kent.

10. Ik ben een sleutel van de brievenbus verloren. Kan ik er een bijbestellen?
Bij elke brievenbus zitten twee sleutels; helaas kunnen wij u geen derde sleutel leveren, want de sleuelcombinatie is uniek.
Wel kunnen wij U, tegen kostprijs, een nieuw slot leveren. Het monteren ervan is heel gemakkelijk.

11. Helaas hebben wij geen bezoekers adres.


12. Kunnen er ook andere maten of modellen geleverd worden?
De brievenbussen zijn vooraf ingekocht, waardoor de prijs zo laag is. Daarom kunnen wij helaas geen andere maten of modellen leveren. U kunt toch uw belangstelling voor andere typen laten weten; bij voldoende belangstelling kan dan een dergelijk type worden ingekocht.

13. Kunt U ook naar het buitenland verzenden?
Dat kan, hiervoor worden dan aangepaste verzendkosten in rekening gebracht. Neemt u met ons contact op.

14. Kan mijn naam, huisnummer of (bedrijfs-)logo op de brievenbus worden gegraveerd?
Op alle brievenbussen kan uw (bedrijfs-)naam, huisnummer of logo worden gegraveerd. Dit graveren gebeurt door middel van een laser-straal en is geheel contactloos, dus geen kans op beschadigingen. Op de pagina "LASER GRAVEREN" vindt U 20 graveervoorbeelden. Bij bestelling vult U tijdens de bestelprocedure het voorbeeldnummer en uw naam of huisnummer op. U kunt ook een eigen ontwerp iunsturen, of een (bedrijfs-)logo. Neem daarvoor per mail contact met ons op.

15. Ik heb een bedrijf. Kan ik een factuur krijgen, zodat ik de aanschafkosten en BTW kan verrekenen?
U ontvangt van ons bij levering een op naam gestelde factuur met een specificatie van de goederen en de BTW. Met deze factuur kunt U de BTW verrekenen bij uw BTW-opgave en de aanschafkosten verrekenen. Indien de factuur aan bijzondere eisen moet voldoen, kunt U ons een mail sturen.

16. Hoe is de bestelprocedure bij een gegraveerde brievenbus?
Kies eerst een gravering door een keuze te maken uit een van de 20 voorbeelden op de pagina "LASER GRAVEREN" U kiest daarna de brievenbus van uw voorkeur en bestelt deze via de site. Tijdens de bestelprocedure kiest U voor "graveren" en vult uw naam en/of uw huisnummer in en het voorbeeldnummer van uw voorkeur. U rekent af via IDEAL of overschrijving. Let op! Een gegraveerde brievenbus moet altijd vooraf worden betaald, ook als u de brievenbus zelf ophaalt. U ontvangt van ons een bevestiging en een foto-ontwerp van uw gravering. U keurt dit ontwerp goed (of u geeft uw opmerkingen). Na uw goedkeuring wordt de gravering aangebracht en wordt de brievenbus verzonden of kan worden afgehaald.

17. Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een brievenbus bestellen en afgeleverd krijgen?
Ja zeker, neem eerst contact met ons op om de juiste verzendkosten te vernemen. Daarna bestelt U door een mail (met uw adresgegevens) te zenden en de brievenbus (incl verzenkosten te betalen). Vermeld altijd uw bestelnummer!